fbpx

Veelgestelde vragen

Vind hier je antwoord

Hieronder vind je een korte lijst met onze meest gestelde vragen. Voor meer informatie of als je het antwoord hieronder niet kunt vinden, kun je het contactformulier gebruiken of een e-mail sturen naar info@zorgvooruit.nl.

Ik zoek personeel in de zorg

Wij leveren personeel in de volgende zorgsectoren:

  • GGZ;
  • Jeugdzorg;
  • Ouderenzorg;
  • Thuiszorg;
  • Gehandicaptenzorg;
  • Speciaal onderwijs;
  • Sociale wijkteams.

De volgende functies behoren tot deze domeinen:

  • Verpleegkundigen;
  • Pedagogische medewerkers;
  • Sociotherapeuten;
  • Verzorgende IG;
  • Gedragswetenschappers
  • Psychologen;
  • Interventie medewerkers voor onderwijs

Daarnaast leveren wij ook complete interventie teams voor het opstarten/ondersteunen van een afdeling.

Wij controleren de diploma’s via het diplomaregister van DUO. Daarnaast hebben we een recente VOG (niet ouder als zes maanden) nodig om de zzp’er aan te melden. De VOG wordt door middel van een UV lamp gecontroleerd op geldigheid. Elke zes maanden vragen wij een nieuwe VOG aan voor de medewerkers. Bovendien is het verplicht voor onze medewerkers om zich aan te melden bij de klachtenportaal en om over een beroepsaansprakelijkheidsverzekering te beschikken. Wij vragen twee referenties op die ook nabellen.

Wij hebben een controlesysteem op de benodigde certificaten, zoals BHV, EHBO en weerbarheidscursus.

Wij kijken naar de ervaringen en expertise van de medewerkers en koppelen die aan de hulpvraag. Wij werken met profielschetsen van onze samenwerkingspartners waarbij direct de kwalificaties zichtbaar zijn en dus simpel tot een match kunnen komen.

Wij leveren personeel op maat, we maken de juiste match door gebruik te maken van profielschetsen van de samenwerkingspartner. Hierdoor kan onze recruitment ervoor zorgen dat de medewerkers passen bij de zorginstelling. Daarnaast hebben we een 24/7 bereikbaarheidsdienst; dat betekent dat er ten alle tijden een dienst kan worden aangevraagd. Wat voor ons, als organisatie, belangrijk is, is dat we continu evalueren met onze samenwerkingspartners door middel van evaluatiegesprekken en enquêtes. Bovendien hebben we meerdere certificeringen, zoals het SNA en ISO keurmerk.

Wij zijn telefonisch en per mail beschikbaar.

Daarnaast zijn wij 24/7 beschikbaar via 06 11 13 00 70 en ons algemene telefoonnummer 06 26 22 19 02.

Wij werken door heel het land. Momenteel bieden wij voornamelijk diensten aan in het westen en zuiden van Nederland.

Wij kunnen beide diensten leveren. Vanwege de 24/7 beschikbaarheid zijn wij altijd bereikbaar voor ad hoc diensten, maar we leveren ook personeel voor de lange termijn.

Wij zijn er regelmatig mee bezig om alles te onderzoeken en te implementeren binnen het bedrijf. Tevens werken wij AVG bestendig. Alle mailwisselingen en dossiers voldoen aan de normen.

Ik zoek opdrachten in de zorg

Het ligt eraan voor welke functie je solliciteert. Ben je begeleider? Dan dien je in het bezit te zijn van minimaal een niveau 4 MBO zorgdiploma en dien je 2 jaar werkervaring te hebben. Het is een pre als je over een agressie certificaat en medicatie certificaat bezit. Wil je aan de slag als gehandicaptenbegeleider? Dan is het een pre als je kan tilliften. Wil je aan de slag in de thuiszorg? Dan dien je in het bezit te zijn van minimaal een niveau 3 MBO zorgdiploma (als VIG’er) en dien je je certificaten, zoals medicatie toebrengen, in orde te hebben. Voor alle zorgmedewerkers geldt, het is een pre als je SKJ geregistreerd bent.

Om bij ons ingeschreven te worden als zzp’er, heb je de volgende documenten nodig:

  • Kopie paspoort of ID
  • KVK uittreksel
  • VOG (niet ouder dan 6 maanden), deze kunnen wij ook voor je aanvragen
  • Bewijs van inschrijving in DUO van je zorg gerelateerde diploma en je originele diploma
  • Zorg gerelateerde certificaten (zoals medicatie, agressie, BHV etc.)
  • CV
  • Kopie bankpas
  • Polisblad beroepsaansprakelijkheidsverzekering
  • Klachtenportaal inschrijvingsbewijs
  • Btw-nummer bewijsdocument
  • Verklaring betalingsgedrag van de Belastingdienst (volgens WKA-wet)
  • SKJ registratie (indien in bezit)

Om bij ons ingeschreven te worden in loondiest, heb je de volgende documenten nodig:

  • NAW gegevens
  • IBAN nummer / kopie bankpas
  • Kopie identiteitsbewijs (voorkant en achterkant)
  • CV
  • Diploma
  • Certificaten
  • VOG; Niet ouder dan zes maanden, anders kunnen wij het aanvragen

Een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) is je bewijs van goed gedrag. Je kunt zelf een VOG online aanvragen via de website van de overheid. Als je dit liever via ons regelt, dan kan dit ook! Met jouw persoonsgegevens vragen we gemakkelijk een VOG voor je aan. Wij hebben een VOG van maximaal 6 maanden oud nodig en zullen elk jaar vragen om jouw VOG te vernieuwen.

Een klachtenportaal is een verplicht document die wij nodig hebben voor je inschrijving. Wanneer je bent ingeschreven als lid bij Klachtenportaal Zorg geef je de cliënt de mogelijkheid een klacht op de juiste wijze te laten behandelen. Kies voor een klachtenregeling bij een organisatie die is aangesloten bij Stichting klachtenregeling.nl en welke is erkend door de rijksoverheid. Bijvoorbeeld SoloPartners. Dit is een middelgrote organisatie die zich volledig richt op de zzp’er in de zorg. Zij bieden verschillende pakketten aan, zodat zzp’ers geholpen worden te voldoen aan de Wkkgz.

De intake gesprekken (van ongeveer 30 minuten) vinden standaard plaats bij ons op kantoor in Rotterdam. Tijdens dit gesprek nemen we onder het genot van een kopje koffie jouw cv door en vertellen we over de diensten, onze opdrachtgevers en onze verwachtingen en werkwijze. Woon je niet in de buurt? Dan kunnen wij (na overleg) ook videobellen.

Vanwege de huidige Corona maatregelen is het momenteel mogelijk om je sollicitatie digitaal te houden, geef daarom je voorkeur vroegtijdig bij ons aan.

We behandelen jouw sollicitatie binnen 2 weken. Als je wordt uitgenodigd voor een intakegesprek nemen we jouw cv door en vertellen we jou over de diensten en onze opdrachtgevers. We vragen je om per e-mail al jouw documenten bij ons aan te leveren en zodra we alles binnen hebben en gecheckt hebben wordt de overeenkomst gemaakt. Als we deze ondertekend van jou hebben ontvangen kun je direct aan de slag. Je kunt dus beginnen met werken zodra al jouw documenten in orde zijn. Hoe sneller je dit hebt geregeld, hoe eerder je kunt beginnen!

Tijden je sollicitatie gesprek krijg je te horen hoeveel je gaat verdienen als zzp’er bij Zorg Vooruit.

Nee, bij Zorg Vooruit rekenen wij geen bemiddelingskosten. Je kunt dus direct aan de slag!

Nee, wij bieden momenteel zelf geen cursus aan. Wil je een cursus volgen? Zoek er dan één bij jou in de regio.

ORT is onregelmatigheidstoeslag. Dit krijg je op onregelmatige tijden die je werkt. Bij ons geldt een ORT van 120%. Dit verdien je op een officiële feestdag of bij een nachtdienst.

Facturatie

Ja, de facturen maak je maandelijks zelf.

  • Vermeld jouw bedrijfsgegevens en persoonlijke naam op factuur noteren.
  • Aantal uren gespecificeerd per groep en datum op één factuur.
  • Vergeet de btw niet op je factuur te vermelden!
  • Factuurdatum is altijd in de nieuwe maand. Bijvoorbeeld, als je een factuur verstuurd voor de maand november, dan is de factuurdatum in de maand december.
  • Op elke factuur graag een uniek factuurnummer vermelden.
  • Vermeld onze gegevens: Zorg Vooruit, t.a.v. afdeling financiën, Vlaardingweg 62 unit 3.16, 3044 CK Rotterdam, Nederland.

Facturen in PDF-formaat graag mailen naar facturen@zorgvooruit.nl. De factuur moet overeenkomen met de ingediende declaraties.

Facturen moeten voor de 10e van de nieuwe maand binnen zijn, nadat de urendeclaratie van de laatste week is goedgekeurd uiteraard.

Uren dienen elke zondag gecheckt en goedgekeurd te worden, klopt er iets niet? Pas dit dan aan in de app zodat wij dit kunnen verwerken.

Wij hanteren een betalingstermijn van dertig dagen na goedkeuring van de uren.

Ja, je moet als zzp’er bij Zorg Vooruit wel je btw factureren. Dit omdat je werkt voor Zorg Vooruit en niet direct voor een zorginstelling. Hierdoor ben je dus niet vrijgesteld van het betalen van btw.

Tijdens officiële feestdagen mag er 120% gefactureerd worden.

Wij bieden geen reiskostenvergoeding met uitzondering van de locatie Landgraaf. Hier bieden wij een kilometervergoeding van € 0,19 per dag.

Vraag het ons